۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۴۲۴۷۶۶
عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد؛

 مشهد مهد تمدن فرهنگی است

معاون آموزش مرکز جهانی علوم انسانی با بیان این که مشهد مهد تمدن فرهنگی است، گفت: با این تعریف ما باید به سراغ شهروند فرهنگی برویم.
آینده مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام اخلاقی، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست واکاوی مسائل روز مدیریت شهری با عنوان «هویت آینده شهر مشهد» عصر امروز ۱۴ اردیبهشت در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع) با اشاره به روایتی از این امام همام، گفت: هزینه های دین و دنیا هر کدام سنگین است و وقتی بحث از پرداخت هزینه های دنیا می شود هزینه هایش سنگین تر است چرا که هر کجا که قدم بگذاری دیگرانی هستند که در این راه از تو سبقت می گیرند.

 

عضو هیأت علمی و معاون پژوهشی جامعه المصطفی ادامه داد: سختی راه آخرت هم به این دلیل است که دوستان تو را همراهی و کمک نمی کنند و خودت باید تلاش کنی و این امر برایتان مشهود می شود.

 

معاون آموزش مرکز جهانی علوم انسانی اظهار کرد: هویت یک فرآیند مستمر است که عوامل بیرونی و درونی در آن دخالت دارد و با استمرار همراه است.

 

وی با بیان این که باید به شهر مشهد توجه کرد چرا که این شهر نخستین حرم کشور را دارد، بیان کرد: ظرفیت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) حتی برای دنیای غیر مسلمانان هم حائز اهمیت است.

 

عضو کارگروه ستاد تفسیر حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: مشهد در دنیای تشیع در رتبه دوم مراکز حوزوی قرار دارد و از طرفی در ادبیات دینی و شعر هم ما صاحب سبک هستیم و اگر این سه ویژگی حرم، حوزه و دانشگاه را کنار هم قرار بدهیم در واقع مشهد در جهان ممتاز است.

 

سردبیر فصلنامه طلیعه اظهار کرد: حضور زائران در سال با بیش از صد ملیت و 24 میلیون نفر زائر داخلی و سه میلیون زائر خارجی سبب شده است که مشهد به یک رسانه بزرگ تبدیل شود.

 

مدیر حوزه علمیه بقیه الله (عج) با اشاره به سند چشم انداز فعلی مشهد تصریح کرد: ما باید شهروند فرهنگی داشته باشیم و آینده شهر مشهد جدا از این تعریف نیست.

 

وی با بیان این که مشهد مهد تمدن فرهنگی است، بیان کرد: با این تعریف ما باید به سراغ شهروند فرهنگی برویم.

 

حسین اکبری، استاد دانشگاه در ادامه این نشست گفت: تحولاتی که در آینده شهر مشهد رخ می دهد تعیین کننده برای جهان اسلام و کشور است و به همین دلیل اهمیت بررسی آینده شهر مشهد مشخص می شود.

 

وی در ادامه با طرح این پرسش ها که شهر مشهد دارای هویت خاصی است و در آینده این هویت به چه شکلی است و مشهد به چه سمتی خواهد رفت، گفت: تصویری که مشهد و هویت شهر به خود خواهد گرفت ترسیمی جدید برای مشهد آینده است.

 

 گفتنی است، مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد، گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد، انجمن جامعه‌شناسی ایران دفتر خراسان، انجمن علمی و گروه علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی نشست «هویت آینده شهر مشهد» را برگزار کردند./202/934/ب1

ارسال نظرات